Δύο Απόψεις
Ο Χριστός θα επιστρέψει στη γη σύντομα για να πάρει τους πιστούς στον ουρανό. Αυτό αναφέρεται εκατοντάδες φορές στην Αγία Γραφή και είναι κοινή πεποίθηση των Χριστιανών. Υπάρχουν όμως δύο απόψεις για το πότε και κυρίως το πως θα επιστρέψει ο Χριστός.

 

deftera-parousia
Δευτέρα Παρουσία

Η μία άποψη λέει ότι ο Χριστός θα επιστρέψει στη Δευτέρα Παρουσία και τότε θα πάρει τους πιστούς στον ουρανό. Αυτό πίστευαν οι πρώτοι Χριστιανοί και πιστεύουν και οι περισσότεροι σήμερα. Σε αυτό ακριβώς αναφέρονται και τα λόγια του άρθρου 7, από το Σύμβολο της Πίστης αναφερόμενα στον Χριστό: «Και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης, κρίναι ζώντας και νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος».

 

Η δεύτερη άποψη λέει ότι ο ερχομός του Χριστού θα γίνει σε δύο δόσεις. Πρώτα θα έρθει ο Χριστός μυστικά για να πάρει την εκκλησία στον ουρανό. Κανείς δεν θα το πάρει είδηση. Οι πιστοί απλά θα εξαφανιστούν από τη γη, και μαζί με τον Χριστό θα πάνε στον ουρανό. Αυτό το γεγονός το ονομάζουν «Αρπαγή της Εκκλησίας,» ή αλλιώς "Μυστική Αρπαγή." Ο κόσμος θα συνεχίσει ως έχει με τη διαφορά ότι τα πράγματα θα πάρουν πολύ άσχημη τροπή καθώς θα εμφανιστεί υποτίθεται ο Αντίχριστος. Επτά χρόνια μετά την αρπαγή ο Χριστός θα ξανα-έρθει στη Δευτέρα Παρουσία για να βάλει ένα τέλος στην παρούσα τάξη πραγμάτων. Οπότε η λεγόμενη Δευτέρα Παρουσία, κατά αυτή την άποψη, στην ουσία θα είναι η Τρίτη Παρουσία.

Μυστική Αρπαγή;
Μυστική Αρπαγή;

 

Τι Λέει η Γραφή;

Ποια από τις δύο απόψεις είναι η σωστή; Θα επιστρέψει ο Χριστός σε δύο δόσεις, μία για την εκκλησία και μία για τους άπιστους; Ή θα έρθει ο Χριστός μία και καλή για να πάρει τους πιστούς και να τιμωρήσει τους απίστους;

Η απάντηση είναι απλή και την βλέπουμε στα εξής λόγια του Παύλου: «Επειδή, είναι δίκαιο μπροστά στον Θεό να ανταποδώσει θλίψη σε όσους σας θλίβουν· σε σας, όμως, που θλίβεστε, άνεση μαζί μας, όταν ο Κύριος Ιησούς αποκαλυφθεί από τον ουρανό μαζί με τους αγγέλους τής δύναμής του, μέσα σε φλόγα φωτιάς, κάνοντας εκδίκηση σ' αυτούς που δεν γνωρίζουν τον Θεό, και σ' αυτούς που δεν υπακούν στο ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού» (Β’ Θεσσαλονικείς 1:6-8).

Σε αυτά τα εδάφια βλέπουμε ότι όταν ο Χριστός «αποκαλυφθεί απ΄τον ουρανό» για να πάρει τους πιστούς, τότε, την ίδια ώρα, θα γίνει και η τιμωρία των ασεβών («κάνοντας εκδίκηση»). Και τα δύο θα γίνουν την ίδια ώρα, όχι σε δύο διαφορετικά στάδια. Επιπλέον, ο Χριστός θα αποκαλυφθεί «σε φλόγα φωτιάς» μαζί με τους αγγέλους Του. Οι άγγελοι του Χριστού αριθμούν πολλά δισεκατομμύρια (Δανιήλ 7:10). Σίγουρα λοιπόν το γεγονός δεν θα είναι μυστικό!

Σε Ποια Εδάφια Στηρίζεται η Θεωρία της Μυστικής Αρπαγής;
Αν λοιπόν ο Παύλος το λέει τόσο καθαρά ότι ο Χριστός θα επιστρέψει μόνο μία φορά και όχι δύο, τότε σε ποια εδάφια στηρίζονται αυτοί που πιστεύουν σε μυστική αρπαγή; Στα εξής τέσσερα:

Α Θεσσαλονικείς 4:14-17
Επειδή, αν πιστεύουμε ότι ο Ιησούς πέθανε και αναστήθηκε, έτσι και ο Θεός, αυτούς που κοιμήθηκαν με πίστη στον Ιησού, θα τους φέρει μαζί του. Επειδή, σας λέμε τούτο διαμέσου του λόγου τού Κυρίου, ότι εμείς που ζούμε, όσοι απομένουμε στην παρουσία τού Κυρίου, δεν θα προλάβουμε αυτούς που κοιμήθηκαν· δεδομένου ότι, ο ίδιος ο Κύριος θα κατέβει από τον ουρανό με πρόσταγμα, με φωνή αρχαγγέλου, και με σάλπιγγα Θεού, κι αυτοί που πέθαναν εν Χριστώ θα αναστηθούν πρώτα· έπειτα, εμείς που ζούμε, όσοι απομένουμε, θα αρπαχτούμε μαζί τους, ταυτόχρονα, με σύννεφα σε συνάντηση του Κυρίου στον αέρα· και έτσι, θα είμαστε πάντοτε μαζί με τον Κύριο.

Αναφέρουν αυτά τα εδάφια κάποια μυστική αρπαγή; Όχι! Αντίθετα αναφέρουν «φωνή αρχαγγέλου» και «σάλπιγγα Θεού». Η σάλπιγγα είναι ίσως το πλέον ηχηρό όργανο. Οι φωνή του Θεού και των αγγέλων περιγράφονται κατ’ επανάληψη ως πολύ δυνατές (Ψαλμοί 29:3, 68:33, Αποκάλυψη 5:12, 6:10, 8:13, 18:2). Ο ήχος της παρουσίας του Κυρίου θα είναι τόσο ισχυρός που θα αναστηθούν και οι νεκροί! Τίποτε το μυστικό λοιπόν.

Επίσης η φράση «παρουσία του Κυρίου» είναι με άρθρο, «στην παρουσία του Κυρίου». Αν πω απλά «παρουσία» μπορεί να είναι κάτι γενικό και να υπάρχουν πολλές παρουσίες. Όταν όμως μιλάμε για «την παρουσία του Κυρίου» μιλάμε για κάτι συγκεκριμμένο, για μία συγκεκριμένη παρουσία. Η παρουσία αυτή είναι η Δευτέρα Παρουσία (π.χ. Ματθαίο 24:3, 27, 37, 39, Α’ Κορινθίους 15:23). Αν υπήρχαν δύο παρουσίες, μία στην αρπαγή και μία η Δευτέρα, τότε θα έπρεπε να χρησιμοποιεί πληθυντικό «παρουσίες του Κυρίου» όχι «παρουσία του Κυρίου». Αλλά ο πληθυντικός ποτέ δεν χρησιμοποιείτε με τη λέξη «παρουσία».

Βέβαια, η λέξη «παρουσία» και οι παρεμφερείς, «παρουσιάζω», «παρουσίαση», παρουσιαστικό», έχουν από μόνες τους την έννοια ότι κάτι φαίνεται. Θα ήταν ανόητο οι απόστολοι να χρησιμοποιούν μία λέξη που έχει την έννοια ότι κάτι φαίνεται, για κάτι που θα είναι υποτίθεται αόρατο και μυστικό και δεν θα φαίνεται!

Α’Θεσσαλονικείς 5:1-4
ΣΧΕΤΙΚΑ δε με τους χρόνους και τους καιρούς, αδελφοί, δεν έχετε ανάγκη να σας γράφει κάποιος· δεδομένου ότι, εσείς ξέρετε ακριβώς πως, η ημέρα τού Κυρίου, σαν κλέφτης μέσα στη νύχτα, έτσι έρχεται. Επειδή, όταν λένε: Ειρήνη και ασφάλεια, τότε έρχεται επάνω τους αιφνίδιος όλεθρος, όπως οι πόνοι τής γέννας στην έγκυο γυναίκα· και δεν θα ξεφύγουν. Αλλά, εσείς, αδελφοί, δεν είστε σε σκοτάδι, ώστε η ημέρα να σας καταφτάσει σαν κλέφτης.

Αναφέρεται εδώ κάποια μυστική αρπαγή; Όχι! Αντίθετα, μόλις έρθει ο Κύριος θα έρθει και «αιφνίδιος όλεθρος» στους ασεβείς. «‘Ολεθρος» θα πει «καταστροφή». Η καταστροφή των ασεβών θα γίνει στη Δευτέρα Παρουσία (Αποκάλυψη 19).

Το ότι θα έρθει «σαν κλέπτης» δε σημαίνει ότι θα έρθει μυστικά (πως να γίνει αυτό αφού θα έρθει και αιφνίδιος όλεθρος), αλλά αναπάντεχα, όταν δεν Τον περιμένουν, εξ ου και η λέξη «αιφνίδιος». Αναπάντεχα όμως μόνο για τους ασεβείς. Για τους πιστούς η έλευση του Χριστού δεν θα είναι αναπάντεχη: «Αλλά, εσείς, αδελφοί, δεν είστε σε σκοτάδι, ώστε η ημέρα να σας καταφτάσει σαν κλέφτης».

Β’ Θεσσαλονικείς 2:1-6
ΣΑΣ παρακαλούμε, μάλιστα, αδελφοί, για την παρουσία τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και την επισύναξή μας σ' αυτόν, μη σαλευτείτε γρήγορα από το φρόνημά σας ούτε να αναστατώνεστε, ούτε με πνεύμα ούτε με λόγο ούτε με επιστολή, σαν δήθεν να γράφεται από μας, ότι τάχα πλησίασε η ημέρα τού Χριστού. Ας μη σας εξαπατήσει κάποιος με κανέναν τρόπο· επειδή, δεν θάρθει εκείνη η ημέρα, αν πρώτα δεν έρθει η αποστασία, και αποκαλυφθεί ο άνθρωπος της αμαρτίας, ο γιος τής απώλειας, αυτός που θα αντιτάσσεται και θα υπερυψώνει τον εαυτό του ενάντια σε κάθε έναν που λέγεται θεός ή σέβασμα, ώστε να καθήσει στον ναό τού Θεού ως Θεός, αποδεικνύοντας τον εαυτό του ότι είναι Θεός. Δεν θυμάστε ότι, ενώ ήμουν ακόμα μαζί σας, σας τα έλεγα αυτά; Και τώρα γνωρίζετε εκείνο που τον εμποδίζει, ώστε να αποκαλυφθεί στον δικό του καιρό. Επειδή, το μυστήριο της ανομίας ήδη ενεργείται· μονάχα μέχρις ότου βγει από τη μέση αυτός που τώρα εμποδίζει· και, τότε, ο άνομος θα αποκαλυφθεί, τον οποίο ο Κύριος θα τον απολέσει με το πνεύμα τού στόματός του, και θα τον καταργήσει με την επιφάνεια της παρουσίας του.

Το ότι κάποιοι χρησιμοποιούν αυτά τα εδάφια για να στηρίξουν κάποια μυστική υποτίθεται αρπαγή φαντάζει απίστευτο, καθώς τα εδάφια αυτά λένε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που διδάσκει η θεωρία της μυστικής αρπαγής. Εξηγώ.

Οι υποστηρικτές της αρπαγής λένε ότι πρώτα θα φύγει η εκκλησία στον ουρανό και μετά θα εμφανιστεί ο αντίχριστος. Ο Παύλος λέει ακριβώς το αντίθετο: «Επειδή, δεν θάρθει εκείνη η ημέρα [δηλαδή η επισύναξη των πιστών], αν πρώτα δεν έρθει η αποστασία, και αποκαλυφθεί ο άνθρωπος της αμαρτίας [δηλαδή ο αντίχριστος]». Οπότε ο Παύλος λέει, πρώτα ο αντίχριστος, μετά η επισύναξη της εκκλησίας.

Και προειδοποιεί ο Παύλος: «Ας μη σας εξαπτήσει κάποιος». Σύμφωνα με τον Παύλο λοιπόν, αυτοί που διδάσκουν κάτι διαφορετικό από τα λόγια του (όπως δηλαδή κάνουν αυτοί που διδάσκουν μυστική αρπαγή) εξαπατούν τους πιστούς! Ακούγονται σκληρά τα λόγια, αλλά δεν τα λέω εγώ, ο Παύλος τα λέει. Η μυστική δήθεν αρπαγή λοιπόν είναι, σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο, εξαπάτηση των πιστών!

Επιπλέον η περικοπή ξεκινά με τα λόγια: «Για την παρουσία τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και την επισύναξή μας σ' αυτόν». Δείχνει λοιπόν καθαρά ότι η επισύναξη της εκκλησίας θα γίνει στην Παρουσία, και μάλιστα πρώτα η παρουσία και μετά η επισύναξη, δηλαδή θα εμφανισθεί ο Χριστός, και αφού εμφανισθεί θα επισυνάξει τους πιστούς.

Όχι μόνο αυτό, αλλά λέει επίσης ότι όταν γίνει η παρουσία και επισύναξη, ο Κύριος θα «απολέσει [τον αντίχριστο] με το πνεύμα τού στόματός του, και θα τον καταργήσει με την επιφάνεια της παρουσίας του». Άρα λοιπόν είναι εμφανές ότι επισύναξη της εκκλησίας και τιμωρία του αντίχριστου γίνονται και τα δύο στην παρουσία


Α’ Κορινθίους 15:50-54
Δέστε, ένα μυστήριο λέω προς εσάς· όλοι μεν δεν θα κοιμηθούμε, όλοι όμως θα μεταμορφωθούμε, σε μια στιγμή, σε χρόνο ανοιγοκλεισίματος του ματιού, στην έσχατη σάλπιγγα· επειδή, θα σαλπίσει, και οι νεκροί θα αναστηθούν άφθαρτοι, κι εμείς θα μεταμορφωθούμε. Επειδή, πρέπει τούτο το φθαρτό να ντυθεί αφθαρσία, και τούτο το θνητό να ντυθεί αθανασία. Όταν τούτο το φθαρτό ντυθεί αφθαρσία, και τούτο το θνητό ντυθεί αθανασία, τότε θα πραγματοποιηθεί ο λόγος, που είναι γραμμένος: «Καταβροχθίστηκε ο θάνατος με νίκη».

Πάλι, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε μυστική αρπαγή που να προηγείται της Δευτέρας Παρουσίας. Αυτά τα εδάφια χρησιμοποιούνται συχνά για να στηρίξουν μυστική αρπαγή. Αλλά μια απλή ανάγνωση δείχνει ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.

Αντίθετα, η ανάσταση των νεκρών θα γίνει στην «έσχατη σάλπιγγα» δηλαδή την τελευταία σάλπιγγα. Πως μπορεί η μυστική αρπαγή να είναι η τελευταία σάλπιγγα αν υποτίθεται οτι η ζωή θα συνεχιστεί ως έχει για ακόμη 7 χρόνια; Και ύστερα ο Χριστός θα ξαναέρθει μετά τα 7 χρόνια, πάλι με σάλπιγγα (Ματθαίο 24:31); Αν τα εδάφια αυτά αναφέρονταν στη δήθεν μυστική αρπαγή, τότε η εν λόγω σάλπιγγα θα ήταν η προτελευταία, όχι η τελευταία!

Τελευταία σάλπιγγα είναι η Δευτέρα Παρουσία, όταν ο Χριστός θα έρθει με όλους τους αγγέλους Του. Η ανάσταση των πιστών λοιπόν θα γίνει στη Δευτέρα Παρουσία.

Επιπλέον βλέπουμε ότι όταν γίνει η ανάσταση η νίκη του Χριστού «καταβροχθίζει» τον θάνατο. Πως θα μπορούσε να ισχύει αυτό αν για 7 υποτιθέμενα χρόνια ακόμη, αυτοί που θα πιστέψουν στον Χριστό θα συνεχίσουν να σφάζονται από τον αντίχριστο και να πεθαίνουν όπως διδάσκει η θεωρία της μυστικής αρπαγής;

Άρα τα γεγονότα που περιγράφει εδώ ο Παύλος σημαίνουν το τέλος του θανάτου και αναφέρονται στη Δευτέρα Παρουσία, όχι σε κάποια αρπαγή.

Συμπέρασμα
Είδαμε στην αρχή τα λόγια του Παύλου που δείχνουν καθαρά ότι ο Χριστός θα επιστρέψει μία και καλή, όχι σε δύο δόσεις. Η επιστροφή αυτή είναι η Δευτέρα Παρουσία.
Είδαμε επίσης τα εδάφια που χρησιμοποιούν οι υποστηρικτές της Αγίας Γραφής. Κανένα από αυτά δεν μιλά για μυστική αρπαγή. Αντίθετα είδαμε ότι όλα τα εδάφια μιλούν για τη Δευτέρα Παρουσία.

Έχει Σημασία;
Και τι σημασία έχει αν ο Χριστός έρθει με δόξα στη Δευτέρα Παρουσία ή μυστικά στην αρπαγή;

Έχει. Πρώτον, η θεωρία της μυστικής αρπαγής δεν έχει βάση στην Αγία Γραφή. Και όπως είπε ο απόστολος Παύλος, προσέξτε μην σας εξαπατήσει κάποιος.

Δεύτερο, αν πιστέψουμε ότι ο Χριστός θα έρθει μυστικά και η ζωή θα συνεχιστεί για 7 ακόμη χρόνια, σημαίνει ότι ακόμη και αν δεν είμαι έτοιμος τώρα, όταν δω ότι εξαφανίστηκαν μυστικά όλοι οι πιστοί, θα ξέρω ότι έχω πλέον 7 χρόνια να ετοιμαστώ. Έχω δηλαδή μία δεύτερη ευκαιρία, η οποία στην παργματικότητα δεν υπάχει. Η Γραφή δεν διδάσκει πουθενά δεύτερη ευκαιρία. Αντίθετα λέει, «Γι' αυτό, κι εσείς γίνεστε έτοιμοι· επειδή, κατά την ώρα που δεν στοχάζεστε, έρχεται ο Υιός τού ανθρώπου» (Ματθαίο 24:44).


Διέδωσέ το

Έλα στη Σύναξή μας
Αίτημα προσευχής
Στείλε μια ερώτηση
Η ιστορία της απολυτρώσεως
Δωρεάν Καινή Διαθήκη