Τι αλήθεια είναι η Μάχη του Αρμαγεδδώνα;

Αποκάλυψη 16:13-16

13 Και είδα τρία ακάθαρτα πνεύματα όμοια με βατράχους, που έβγαιναν από το στόμα τού δράκοντα, και από το στόμα τού θηρίου, και από το στόμα τού ψευδοπροφήτη•

14 επειδή, είναι πνεύματα δαιμόνων, που εκτελούν σημεία, τα οποία εκπορεύονται προς τους βασιλιάδες τής γης και ολόκληρης της οικουμένης, για να τους συγκεντρώσουν στον πόλεμο εκείνης τής μεγάλης ημέρας, του Θεού τού Παντοκράτορα.

15 (Δέστε, έρχομαι σαν κλέφτης• μακάριος όποιος αγρυπνάει, και φυλάττει τα ιμάτιά του, για να μη περπατάει γυμνός, και βλέπουν την ασχημοσύνη του).

16 Και τους συγκέντρωσε στον τόπο, που στα Εβραϊκά λέγεται Αρμαγεδδώνας.

 

Διαφορετικές Απόψεις

Αρμαγεδδώνας. Είτε κάποιος διαβάζει την Αγία Γραφή είτε όχι, σίγουρα θα έχει ακούσει για την Αρμαγεδδώνα. Μα τι ακριβώς είναι; Αν ρωτήσεις θα λάβεις διάφορες απαντήσεις. Άλλοι θα πούνε ότι Αρμαγεδδώνας είναι ο 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος που πολλοί περιμένουν να γίνει κάποια στιγμή στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον. Άλλοι θα σου πουν ότι θα είναι ένας πυρηνικός πόλεμος, ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα.

Άλλοι πάλι ίσως σου πούνε ότι λίγο πριν το τέλος του κόσμου, χώρες της ανατολής όπως η Κίνα ή η Ρωσία, ή κάποιες Αραβικές χώρες, θα εισβάλλουν στο Ισραήλ και θα κατασκηνώσουν στην πεδιάδα της Μεγιδδώ, αλλά εκεί θα νικηθούν.

Άλλοι ίσως σου πουν ότι ο Αρμαγεδδώνας είναι ένα συμβολικό όνομα για την μάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό.

Σεβαστές οι απόψεις των ανθρώπων. Το θέμα όμως δεν είναι τι λένε οι άνθρωποι, αλλά τι λέει η Αγία Γραφή. Και η Γραφή είναι ξεκάθαρη.

 

Αρμαγεδδώνας είναι η Δευτέρα Παρουσία

Ο Αρμαγεδδώνας είναι η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού. Πως το γνωρίζουμε; Στο ίδιο το κείμενο της Αποκάλυψης υπάρχουν τρία αδιάσειστα στοιχεία.

1. Η Μεγάλη Ημέρα του Θεού του Παντοκράτορα

Στο εδάφιο 14 διαβάζουμε ότι ο εν λόγω πόλεμος ονομάζεται ο πόλεμος «της μεγάλης ημέρας του Θεού του Παντοκράτορα». Τι είναι αυτή η «μεγάλη ημέρα»;

Στην Παλαιά Διαθήκη «ημέρα του Θεού» ή «ημέρα του Κυρίου» ονομαζόταν η εσχατολογική ημέρα κατά την οποία ο Θεός θα επενέβαινε δυναμικά στην ανθρώπινη ιστορία για να τιμωρήσει τους ασεβείς και να ελευθερώσει τους δίκαιους (π.χ. Ησαϊας 2:12-17, 4:2, 13:6, Ιερεμίας 12:3, Ιωήλ 1:15).

Στην Καινή Διαθήκη η φράση ταυτίζεται συγκεκριμμένα με τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού: «Θάρθει, όμως, η ημέρα τού Κυρίου, σαν κλέφτης μέσα στη νύχτα» (Β’ Πέτρου 3:10). Οπότε λοιπόν, «ημέρα του Κυρίου» ή «ημέρα του Θεού» είναι η ημέρα που θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία και θα έρθει ο Χριστός όχι πλέον ως βρέφος στη Βηθλεέμ, αλλά ώς Βασιλέας βασιλέων και Κύριος κυρίων.

Η τιμωρία της «ημέρας του Θεού» προς τους ασεβείς περιγράφεται τις περισσότερες φορές με πολεμικές λέξεις και όρους. Οπότε όταν ο Ιωάννης μιλά στην Αποκάλυψη για τη μάχη του Αρμαγεδδώνα ως «ο πόλεμος της ημέρας του Θεού του Παντοκράτωρα,» αναφέρεται στην Δευτέρα Παρουσία.

2. «Δέστε, έρχομαι σαν κλέφτης»

Για να μην μπερδευτεί κανείς και δεν καταλάβει περί τίνος μιλά, ο Ιωάννης, αμέσως μετά την αναφορά για τον πόλεμο της «ημέρας του Θεού» προσθέτει: «Δέστε, έρχομαι σας κλέφτης» (Αποκάλυψη 16:15).

Η φράση «έρχομαι σας κλέφτης» και τα συναφή απαντώνται άλλες έξι φορές στην Καινή Διαθήκη, πάντα ως αναφορά στη Δευτέρα Παρουσία. Άρα λοιπόν, και εδώ η φράση την ίδια σημασία έχει.

3. Η περιγραφή του πολέμου

Η Αποκάλυψη 16 αναφέρει τον Αρμαγεδδώνα, αλλά δεν τον περιγράφει γιατί είναι ακόμη μελλοντικός. Απλά περιγράφει τις προετοιμασίες: «είναι πνεύματα δαιμόνων, που εκτελούν σημεία... για να τους συγκεντρώσουν στον πόλεμο εκείνης τής μεγάλης ημέρας, του Θεού τού Παντοκράτορα... Και τους συγκέντρωσε στον τόπο, που στα Εβραϊκά λέγεται Αρμαγεδδώνας».

Οπότε στο κεφάλαιο 16 γίνεται η ετοιμασία για τον πόλεμο του Αρμαγεδδώνα, αλλά η μάχη αυτή καθεαυτή γίνεται αργότερα. Πότε αργότερα;

Στην Αποκάλυψη 17 δεν υπάρχει μάχη. Ούτε στην Αποκάλυψη 18. Η πρώτη μάχη που περιγράφεται μετά την Αποκάλυψη 16, είναι στην Αποκάλυψη 19:11-21. Και η μάχη αυτή δεν είναι τίποτε άλλο από τη Δευτέρα Παρουσία. Διαβάζουμε:

11. Και είδα τον ουρανό ανοιγμένον, και ξάφνου, ένα λευκό άλογο, κι αυτός που καθόταν επάνω σ' αυτό ονομαζόταν Πιστός και Αληθινός, και κρίνει και πολεμάει με δικαιοσύνη.

14 Και τα στρατεύματα, που ήσαν στον ουρανό τον ακολουθούσαν επάνω σε λευκά άλογα, ντυμένοι με εκλεκτής ποιότητας λινό λευκό και καθαρό.

15 Και από το στόμα του βγαίνει μια κοφτερή ρομφαία, για να χτυπάει μ' αυτή τα έθνη• κι αυτός θα «τους ποιμάνει με σιδερένια ράβδο»• κι αυτός πατάει τον ληνό τού κρασιού τού θυμού και της οργής τού Θεού, του Παντοκράτορα.

16 Κι επάνω στο ιμάτιο κι επάνω στον μηρό του έχει γραμμένο το όνομα, ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΔΩΝ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΣ ΚΥΡΙΩΝ.

19 Και είδα το θηρίο και τους βασιλιάδες τής γης, και τα στρατεύματά τους συγκεντρωμένα, για να κάνουν πόλεμο μ' αυτόν που είναι επάνω στο άλογο, και με το στράτευμά του.

20 Και το θηρίο πιάστηκε, και μαζί μ' αυτό ο ψευδοπροφήτης, ο οποίος έκανε τα σημεία μπροστά του, με τα οποία πλάνησε αυτούς που πήραν το χάραγμα του θηρίου, κι αυτούς που προσκυνούσαν την εικόνα του• και οι δύο ρίχτηκαν ζωντανοί στη λίμνη τής φωτιάς, που καίει με το θειάφι.

21 Και οι υπόλοιποι φονεύθηκαν με τη ρομφαία τού καθήμενου επάνω στο άλογο, η οποία έβγαινε από το στόμα του• και όλα τα όρνεα χόρτασαν από τις σάρκες τους.

Οπότε η προετοιμασία για τη μάχη του Αρμαγεδώνα γίνεται στο κεφάλαιο 16, αλλά η μάχη αυτή καθεαυτή γίνεται στο κεφάλαιο 19, και είναι η Δευτέρα Παρουσία στην οποία θα θανατωθούν όλοι οι ασεβείς, όλοι όσοι ακολουθούν το θηρίο και τον ψευδοπροφήτη.

 

Επίλογος

Αγαπητέ φίλε, βρισκόμαστε στους εσχάτους καιρούς. Το θηρίο και ο ψευδοπροφήτης ήδη εργάζονται. Ο Χριστός θα επιστρέψει σύντομα, και στη μάχη του Αρμαγεδδώνα, τη Δευτέρα Παρουσία, θα βάλλει τέλος στην κυριαρχία της αμαρτίας. Όσοι Τον ακολουθούν θα λάβουν το δώρο της αιώνιας ζωής. Όσοι όχι θα χάσουν τη ζωή τους.

Εσύ ανήκεις στον Χριστό;

Διέδωσέ το

Έλα στη Σύναξή μας
Αίτημα προσευχής
Στείλε μια ερώτηση
Η ιστορία της απολυτρώσεως
Δωρεάν Καινή Διαθήκη