Η βάπτιση

Πως πρέπει να γίνεται η βάπτιση;

Όταν ο βαπτιζόμενος εισέρχεται κάτω από το νερό, αυτό συμβολίζει την ταφή του παλαιού αμαρτωλού εαυτού του. Καθώς επίσης και την αναγέννησή του ως ενός πιστού πλέον χριστιανού, που πιστεύει και ακολουθεί τις διδαχές και τις εντολές της Αγίας Γραφής Ρωμαίους 6:1-11. Στην Αγία Γραφή, βλέπουμε τους ανθρώπους να βαπτίζονταν όπου υπήρχαν πολλά νερά Ιωάννην 3:22,23, Μάρκον 1:4,5. Ο λόγος ήταν για να εισέρχονται ολόκληροι κάτω από το νερό, όπως συμβολίζει η Βάπτιση τον ενταφιασμό του ανθρώπου Ρωμαίους 6:1-11. (Δεν βαπτίζονταν απλώς με βρέξιμο όπως βαπτίζονται τα νήπια στις κολυμβήθρες, ή οι ενήλικοι σε κάποιες εκκλησίες).

Ο άνθρωπος σώζεται και κερδίζει την αιώνια ζωή αν πιστέψει και βαπτιστεί Μάρκον 16:15-16. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι ο άνθρωπος δεν σώζεται απλώς αν βαπτιστεί και έχει το όνομα χριστιανός. Πρέπει να είναι και στην πράξη χριστιανός, και είναι πιστός χριστιανός σύμφωνα με το πιο πάνω εδάφιο. Το βάπτισμα μας σώζει διότι μαρτυρούμε την πίστη μας στην ανάσταση του Χριστού Κολοσσαείς 2:12, Α’ Πέτρου 3:21. (Το βάπτισμα συμβολίζει τον ενταφιασμό και την ανάσταση του Χριστού Ρωμαίους 6:3-11).

Διδασκαλία πριν τη βάπτιση

Οι άνθρωποι πρέπει να βαπτίζονται στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος Ματθαίον 28:19. Και κατά την ώρα που βαπτίζονται να εξομολογούνται τις αμαρτίες τους Ματθαίον 3:6, Μάρκον 1:4,5. Η Αγία Γραφή διδάσκει ότι για να βαπτιστεί κάποιος πρέπει: α) να διδαχθεί το χριστιανισμό Πράξεις 8:34-38, Μάρκον 16:15,16, β) να πιστέψει Πράξεις 8:36-38 και γ) να μετανοήσει Πράξεις 2:38. Φυσικά ένα νήπιο δεν μπορεί να διδαχθεί, να πιστέψει και να μετανοήσει, όπως απαιτείται πριν τη βάπτιση. Γι’ αυτό στην Αγία Γραφή δεν βλέπουμε να υπάρχει πουθενά νηπιοβάπτισμα, αλλά μόνο μεγάλοι βαπτίζονταν. Η εκκλησία πρέπει να βαπτίζει τα παιδιά σε μεγαλύτερη ηλικία. Ούτως ώστε οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά στο κατηχητικό να διδάσκονται το χριστιανισμό και μετά να βαπτίζονται.

Οι πνευματικοί πατέρες (οι νονοί) πρέπει να είναι πάστορες ή θεολόγοι ή άτομα που γνωρίζουν καλά το χριστιανισμό. Έτσι θα μπορούν να διδάξουν το παιδί. Δεν πρέπει να είναι απλώς συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα της οικογένειας, που το μόνο που έχουν να προσφέρουν στο παιδί είναι δώρα και χρήματα. Τελικά η βάπτιση όπως και τα χριστούγεννα μετατράπηκαν σε μια εμπορική και καταναλωτική εορτή και όχι πνευματική, όπως πρέπει να είναι.

Πίστη πριν τη βάπτιση

Ο Θεός δεν θέλει απλώς οι άνθρωποι να ονομάζονται χριστιανοί, διότι τους βάπτισαν οι γονείς τους. Θέλει οι ίδιοι οι άνθρωποι να επιλέγουν να γίνουν χριστιανοί, όταν πιστέψουν και αποδεχθούν τα όσα διδάχθηκαν. Ο Χριστός είπε όποιος θέλει ας με ακολουθήσει Μάρκον 8:34. Δεν υποχρεώνει κανέναν ενήλικα να γίνει χριστιανός ή ένα νήπιο να βαπτιστεί χωρίς να το θέλει, εφόσον δεν αντιλαμβάται τι είναι η βάπτιση.

Οι πλείστοι άνθρωποι που βαπτίζονται όταν είναι νήπια, θεωρούν ότι έπραξαν το καθήκον τους ως χριστιανοί. Kαι δεν χρειάζονται να κάνουν κάτι περισσότερο, όπως το να κατηχηθούν το λόγο του Θεού και να τον εφαρμόζουν. Τα χριστιανικά δόγματα που εφαρμόζουν το νηπιοβάπτισμα έχουν τους λιγότερο πιστούς χριστανούς. Έχουν επίσης ένα μεγάλο ποσοστό άθεων, διότι δεν κατηχήθηκαν το χριστιανισμό πριν βαπτιστούν. Για να έχει κάποιος πραγματική πίστη και όχι ασθενή ή καθόλου, πρέπει να διαβάσει και να διδαχθεί την Αγία Γραφή και το λόγο του Θεού Β’ Τιμόθεο 3:15, Ρωμαίους 10:17.

Παιδιά που δεν βαπτίστηκαν

Αν ένα παιδί πεθάνει αβάπτιστο δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι δεν θα σωθεί και θα χάσει την αιώνια ζωή. Αυτός είναι και ο λανθασμένος λόγος που κάποιες εκκλησίες εφαρμόζουν το νηπιοβάπτισμα. Στην Αγία Γραφή διαβάζουμε για πλήθος ανθρώπων που κέρδισαν την αιώνια ζωή, διότι είχαν πίστη και χωρίς να βαπτιστούν. Παράδειγμα ο Αβραάμ Ρωμαίους 4:13. Ο Θεός μέσα στη σοφία Του έχει τα σωστά κριτήρια διαχωρίζοντας τους ανθρώπους σε δικαίους και μη. Το ίδιο και σε παιδιά που δεν πρόλαβαν να βαπτιστούν πριν πεθάνουν. Ή και σε ανθρώπους άλλων θρησκειών που δεν άκουσαν ποτέ τον αληθινό λόγο του Θεού. Ας φανταστούμε ένα παιδί ζηλόφθονο, κακομαθημένο και με αντικοινωνική συμπεριφορά, να σωθεί διότι το βάπτισαν οι γονείς του, ενώ ένα άλλο παιδί που ήταν καλό να μη σωθεί, διότι δεν πρόλαβαν οι γονείς του να το βαπτίσουν. Φυσικά δεν περιμένουμε ο Θεός μέσα στη σοφία Του να πράττει όπως πιο πάνω.

Επιστροφή στην αρχική σελίδα.